STRONA GŁÓWNA         
DM PEKAO         
CDM PEKAO SA         
ANALIZY PEKAO         
BANK PEKAO SA         
Bank Pekao

R22: Haitong Bank rekomenduje R22, Poniedziałek, 12 lutego (12:50)

Haitong Bank w raporcie z 9 lutego rozpoczyna wydawanie rekomendacji dla R22 od KUPUJ z ceną docelową akcji 27,3 PLN, co oznacza 41-procentowy potencjał wzrostowy. R22 jest spółką holdingową zaangażowaną w trzy segmenty IT/technologii: H88 (hosting), Vercom (omnichannel) oraz Oxylion (telefonia stacjonarna).

Zdaniem analityków Haitong Bank, atrakcyjność modelu biznesowego R22 polega na tym, że takie segmenty, jak hosting i omnichannel rosną organicznie za sprawą cyfryzacji światowej gospodarki. Gdzie internet jest coraz bardziej wykorzystywany jako narzędzie rozrywki, komunikacji masowej, promocji biznesu, handlu itd.

R22 jest spółką holdingową zaangażowaną w trzy segmenty IT/technologii: H88 (hosting), Vercom (omnichannel) oraz Oxylion (telefonia stacjonarna). Zdaniem analityków Haitong Bank, atrakcyjność modelu biznesowego R22 polega na tym, że takie segmenty, jak hosting i omnichannel rosną organicznie za sprawą cyfryzacji światowej gospodarki. Gdzie internet jest coraz bardziej wykorzystywany jako narzędzie rozrywki, komunikacji masowej, promocji biznesu, handlu itd.

Dodatkowo większość sprzedaży usług hostingowych i omnichannel jest generowana automatycznie w modelu SaaS opartym na opłatach subskrypcyjnych, dzięki czemu one są skalowalne i nie wymagają angażowania dużego kapitału obrotowego. Z kolei segment telekomunikacyjny, który nie notuje wzrostu organicznego spółki, jest wysoce rentowny (marża EBITDA przekraczająca 40 proc.) i stanowi dla R22 "dojną krowę". Dzięki temu R22 ma duży kapitał na finansowanie obszarów rozwojowych - H88 i Vercom.

Abstrahując od wzrostu organicznego, R22 jest także aktywny na rynku fuzji i przejęć. Spółka planuje dalszą konsolidację zarówno w segmencie hostingu, jak i komunikacji omnichannel. Analitycy Haitong Bank odbierają to pozytywnie, ponieważ dzięki skalowalnemu modelowi biznesowemu firmy, akwizycje kreują dodatkową wartość jeżeli chodzi o sprzedaż (wzrost ARPU), jak i synergie kosztowe (optymalizacja kosztów stałych).

Autor raportu: Konrad Księżopolski, Szef Działu Analiz, Haitong Bank