STRONA GŁÓWNA         
DM PEKAO         
CDM PEKAO SA         
ANALIZY PEKAO         
BANK PEKAO SA         
Bank Pekao

SPL: BZ WBK działa już pod logo Santander, Poniedziałek, 10 września (14:30)

Bank Zachodni WBK, trzeci pod względem wielkości bank na polskim rynku, zmienił nazwę na Santander Bank Polska. Czerwone logo z charakterystycznym płomieniem pojawiło się na oddziałach, sieci bankomatów i na stronie informacyjnej. Nowy wygląd i nazwę zyskują również bankowość internetowa oraz mobilna: Santander internet oraz Santander mobile.

Bank zmienia szyld, ale to wciąż ta sama instytucja, więc jego "przemalowanie na nowe barwy oraz zmiana logo i siedziby nie wymagają od klientów podejmowania dodatkowych działań. Wszystkie umowy pozostały w mocy, bez konieczności podpisywania dodatkowych aneksów. Nie zmieniły się również numery rachunków bankowych, terminy ważności kart oraz numery PIN. Karty płatnicze ze starym logo BZ WBK wciąż są ważne, do końca ich terminu.

Formalna zmiana nastąpiła w piątek 7 września, wraz z wpisem do Krajowego Rejestru Sądowego, gdy dotychczasowy Bank Zachodni WBK zmienił nazwę na Santander Bank Polska. W weekend bank zmienił oznakowanie placówek.

- Był to ogromny wysiłek logistyczny, bo dotyczył ponad 1 tys. miejsc, zarówno placówek jak i bankomatów, ale z informacji jakie mam na dziś, wszędzie tam udało się zmienić logo na nowe - powiedział Michał Gajewski, prezes banku.

Jak tłumaczą przedstawiciele banku, zmiana marki jest naturalnym etapem rozwoju tej organizacji. Bank już od 2011 roku jest częścią Grupy Santander.

- Wtedy rozpoznawalność marki Santander nie była wielka, ale potem zauważyliśmy, że potencjał dotychczasowej marki zaczął się wyczerpywać, dlatego podjęliśmy decyzje o pracy nad budowaniem rozpoznawalności marki Santander - Michał Gajewski, prezes Santander Bank Polska.

Santander Bank Polska czyli dotychczas Bank Zachodni WBK jest trzecim pod względem wielkości aktywów bankiem w Polsce, a drugim biorąc pod uwagę kapitalizację, uniwersalnym, co oznacza, że obsługuje zarówno osoby indywidualne, mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa oraz polskie i międzynarodowe korporacje.

Informację o zmianie banku otrzymali jego klienci. Jak tłumaczy, prezes Michał Gajewski ta komunikacja obejmowała wszystkie kanały kontaktu, czyli zarówno tradycyjne jak i elektroniczne, w zależności od profilu klienta.

Bank deklaruje, że teraz dla klientów Santander Bank Polska wsparcie nowej marki będzie szczególnie odczuwalne w praktyce, zwłaszcza w obszarach cyfrowych. Przykład? Ostatnio, w ramach projektów Grupy, bank wdrożył szybkie przelewy międzynarodowe oparte o technologię blockchain - Santander One Pay FX.

Jak dodaje prezes Michał Gajewski, pierwsze setki płatności w tej technologii już zostały zrealizowane.

- Chcemy być bankiem szybko rozwiązującym problemy klientów i coraz mniej opartym na papierowej wymianie dokumentów, a w coraz większej części na cyfrowym obiegu, a także na cyfrowym potwierdzaniu tożsamości - mówi prezes. Przypomniał, że bank jako pierwszy wdrożył np. videoweryfikację klientów przy zakładaniu rachunków, stosuje także rozwiązanie "face ID".

Od 7 września 2018 roku nowe nazwy mają też spółki zależne z grupy kapitałowej banku: Santander Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych, Santander Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń, Santander AVIVA Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie, Santander Factoring i Santander Leasing. Wraz z oficjalnym startem rebrandingu ruszyła kampania wizerunkowa w mediach tradycyjnych i internetowych. Koszt rebrandingu wyniesie 60-70 mln zł, a będą rozłożone na 2 lata.

Grupa Santander to jedna z największych instytucji finansowych na świecie i największa w strefie euro, z długą historią, bo założona została w 1857 r. Ma znaczące udziały w 10 kluczowych rynkach w Europie oraz obu Amerykach (Hiszpania, Polska, Wielka Brytania, Portugalia, USA, Chile, Brazylia, Argentyna, Meksyk i Niemcy). Jest największą grupą finansową w strefie euro pod względem kapitalizacji rynkowej. Obsługuje już blisko 140 mln klientów, ma 13,5 tys. oddziałów i 200 tys. pracowników, a wartość środków zdeponowanych w jej bankach przez klientów depozytów i aktywów wynosiła 981 mld EUR. Grupa Santander jest sponsorem piłkarskiej Ligi Mistrzów.

Monika Krześniak-Sajewicz