STRONA GŁÓWNA         
BM PEKAO         
BM PEKAO (DAWNIEJ CDM PEKAO S.A.)         
ANALIZY PEKAO         
BANK PEKAO SA         
Bank Pekao

OUT: Firma Outdoorzy pierwszy raz wypłaci dywidendę, Środa, 8 maja 2019 (13:19)

Outdoorzy, spółka notowana na NewConnect, zajmująca się sprzedażą odzieży oraz sprzętu sportowego za pośrednictwem własnego sklepu internetowego, wypłaci po raz pierwszy w historii dywidendę z zysku za rok obrotowy 2017/2018. Emitent poprawia wyniki finansowe i umacnia swoją pozycję rynkową.

Akcjonariusze Spółki podczas jej ZWZA podjęli uchwałę w sprawie przeznaczenia części zysku netto za rok obrotowy 2017/2018 na wypłatę dywidendy. Wysokość dywidendy wyniesie 0,01 zł na akcję. Dzień ustalenia dywidendy został wyznaczony na 28 czerwca 2019 r., a dzień jej wypłaty na 15 lipca 2019 r. Akcjonariusze Outdoorzy S.A. otrzymają łącznie 105 tys. zł, a pozostała część zysku netto w kwocie ponad 43 tys. zł zostanie przeznaczona na kapitał zapasowy. Zarząd Spółki ocenia, że wypłata dywidenda pozwoli budować pozytywny wizerunek na rynku kapitałowym oraz zwiększy zainteresowanie nią wśród inwestorów.

- Chcemy wynagrodzić naszym inwestorom to, że są z nami i postanowili zainwestować w nasze akcje i spółkę Outdoorzy, dlatego w tym roku podjęliśmy decyzję o wypłacie dywidendy. Podejmując decyzję o dywidendzie mamy na uwadze fakt, że Outdoorzy to spółka wzrostowa i w przyszłości chcemy zachować zrównoważony balans pomiędzy podziałem zysku w postaci dywidendy, a tym, aby nadal móc się dynamicznie rozwijać - komentuje Łukasz Golonka, członek zarządu Outdoorzy S.A.

Spółka osiągnęła w 1 kw. roku obrotowego 2018/2019 przychody netto ze sprzedaży w wysokości 1.566 tys. zł i miała 3 tys. zł straty netto. Rok wcześniej jej przychody netto ze sprzedaży wyniosły 1.324 tys. zł, a strata netto sięgnęła 43 tys. zł. Emitent w 1 kw. roku obrotowego 2018/2019 wygenerował dodatni wynik na poziomie zysku ze sprzedaży w kwocie 16 tys. zł oraz zysk z działalności operacyjnej w wysokości 10 tys. zł wobec straty w poprzednim roku zarówno ze sprzedaży, jak i z działalności operacyjnej. Outdoorzy S.A. realizuje działania marketingowe mające na celu zwiększenie zasięgu sklepu i dotarcie z ofertą do nowych odbiorów oraz prowadzi stałą optymalizację asortymentu produktowego. Dla Zarządu Spółki nadrzędnym celem jest odpowiedni dobór asortymentu, który umożliwi dalszy wzrost rentowności.

- Pierwszy kwartał był dla nas intensywny ze względu na występujący tym czasie okres świąteczno-zimowy. Jeśli chodzi o kolejne kwartały to patrzymy na nie z optymizmem, ponieważ w tym roku cele mamy nie mniejsze niż w poprzednim roku i wierzymy, że uda nam się je zrealizować. Ten rok będzie dla nas wyjątkowy, bowiem nasz rok obrotowy zostanie przedłużony o ostatnie 2 miesiące bieżącego roku kalendarzowego - zakończył Golonka.

Emitent kontynuuje prace nad nową platformą on-line, której wdrożenie powinno nastąpić w najbliższych miesiącach. Spółka cały czas poprawia swoją pozycję w rankingach serwisów konsumenckich w kategorii "Sport". Dodatkowo sklep outdoorzy.pl został również wyróżniony w ostatnim czasie w zakresie jakości.

W roku obrotowym 2017/2018 Spółka osiągnęła zysk netto w wysokości 148 tys. zł przy przychodach netto ze sprzedaży wynoszących 7.225 tys. zł. Rok wcześniej zysk netto Outdoorzy S.A. sięgnął 137 tys. zł, a przychody netto ze sprzedaży ukształtowały się na poziomie 7.344 tys. zł.

Outdoorzy S.A. to podmiot działający w branży e-commerce i prowadzący sklep internetowy - outdoorzy.pl, który pozycjonuje się w pierwszej piątce największych sklepów o profilu outdoorowym w Polsce. Strategia rozwoju Spółki zakłada dalsze zwiększanie zasięgu działalności oraz umacnianie wizerunku marki, co powinno pozwolić na dotarcie do dużej liczby użytkowników i budowanie grupy klientów powracających, którzy będą wielokrotnie dokonywali zakupów w sklepie. Outdoorzy S.A. jest notowana na rynku NewConnect od grudnia 2016 r.

Opr. KM