STRONA GŁÓWNA         
BM PEKAO         
BM PEKAO (DAWNIEJ CDM PEKAO S.A.)         
ANALIZY PEKAO         
BANK PEKAO SA         
Bank Pekao

OUT: Outdoorzy wypracowuje coraz lepsze wyniki finansowe, Czwartek, 27 czerwca 2019 (11:41)

Outdoorzy S.A., Spółka notowana na rynku NewConnect, zajmująca się sprzedażą odzieży oraz sprzętu sportowego za pośrednictwem własnego sklepu internetowego, osiągnęła w 2 kw. roku obrotowego 2018/2019 ponad 194 tys. zł zysku netto przy przychodach netto ze sprzedaży w kwocie 2.795 tys. zł. Spółka po raz pierwszy w historii wypłaci także dywidendę.

Outdoorzy S.A. miała ponad 194 tys. zł zysku netto w 2 kw. roku obrotowego 2018/2019, a jej przychody netto ze sprzedaży sięgnęły 2.795 tys. zł. W analogicznym kwartale roku obrotowego 2017/2018 zysk netto Emitent wyniósł 64 tys. zł przy przychodach netto ze sprzedaży w wysokości 1.738 tys. zł.

Po dwóch kwartałach roku obrotowego 2018/2019 zysk netto Spółki przekracza 191 tys. zł wobec 21 tys. zł rok wcześniej. Z kolei przychody netto ze sprzedaży wzrosły w tym okresie z 3.062 tys. zł do 4.361 tys. zł. Wyraźna poprawa wyników finansowych to przede wszystkim zasługa skutecznej realizacji strategii rozwoju obejmującej m.in. obszary handlowe i marketingowe. Zarząd Outdoorzy S.A. bardzo dobrze ocenia dotychczasowe wyniki i perspektywy dalszego wzrostu biznesu Spółki.

"Nasze wyniki finansowe wynikają z planowanego realizowania sprzedaży w kanale B2C oraz B2B, w których to w minionym kwartale udało się wygenerować spore wzrosty sprzedaży przez Spółkę. Wierzymy, że trend w pozostałych kwartałach uda się utrzymać, tak jak to miało miejsce do tej pory." - podkreśla Łukasz Golonka, Członek Zarządu Spółki Outdoorzy S.A.

Emitent poprzez realizowane działania marketingowe sklepu internetowego outdoorzy.pl zwiększa jego zasięg i dociera z ofertą do coraz szerszego grona odbiorców. Spółka stawia na dywersyfikację i weryfikację działań marketingowych w połączeniu z analizą sprzedaży i doborem produktów wprowadzanych do oferty, które cechują się wysokim zainteresowaniem konsumentów, co przekłada się na efektywniejszą politykę magazynową. Wzrost przychodów ze sprzedaży online w segmencie B2C w 2 kw. roku obrotowego 2018/2019 o prawie 13% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego to rezultat powyższych działań.

Outdoorzy S.A. prowadzi także prace nad nową platformą on-line, której uruchomienie nastąpi w drugim lub trzecim kwartale 2019 r. Spółce po raz kolejny udało się też obniżyć czas realizacji zamówień dla klientów. Zarząd Outdoorzy S.A. wyjaśnia, że rozwój Spółki jest możliwy dzięki wykorzystaniu kompetencji, know-how i doświadczenia w zakresie marketingu oraz optymalizacji oferty handlowej.

"Wzrost sprzedaży w kanale B2C w naszej opinii wynika z ogólnego trendu wzrostu rynku outdoorowego. Polacy coraz chętniej chcą wypoczywać aktywnie, a jeśli sytuacja ekonomiczna na to pozwala sięgają po droższe marki, by zapewnić sobie dłuższą żywotność i wyższą jakość produktów. Nowo powstająca platforma on-line sklepu na pewno zmieni sposób korzystania i dotarcia do produktów w porównaniu do obecnej platformy, co w dalszej perspektywie umożliwi klientom szybsze dotarcie do produktów i skróci proces zamówienia. Zaś nam umożliwi otwarcie się na nowe możliwości rozwoju sprzedaży on-line nie tylko w zakresie Customer Experience, ale również optymalizacji procesów obsługi tzw. "Backendowych" oraz działań marketingowych." - zakończył Golonka.

Akcjonariusze Outdoorzy S.A. po raz pierwszy w historii otrzymają dywidendę z zysku wypracowanego w roku obrotowym 2017/2018 i wyniesie ona 0,01 zł na akcję. Dzień ustalenia dywidendy został wyznaczony na 28 czerwca 2019 r., a dzień jej wypłaty na 15 lipca 2019 r. W ręce Akcjonariuszy Spółki trafi łącznie 105 tys. zł, a pozostała część zysku netto w kwocie ponad 43 tys. zł zostanie przeznaczona na kapitał zapasowy. W roku obrotowym 2017/2018 Emitent wypracował zysk netto w kwocie 148 tys. zł przy przychodach netto ze sprzedaży sięgających 7.225 tys. zł. Rok wcześniej zysk netto Outdoorzy S.A. wyniósł 137 tys. zł, a przychody netto ze sprzedaży ukształtowały się na poziomie 7.344 tys. zł.

Outdoorzy S.A. to podmiot działający w branży e-commerce i prowadzący sklep internetowy - outdoorzy.pl, który pozycjonuje się w pierwszej piątce największych sklepów o profilu outdoorowym w Polsce. Strategia rozwoju Spółki zakłada dalsze zwiększanie zasięgu działalności oraz umacnianie wizerunku marki, co powinno pozwolić na dotarcie do dużej liczby użytkowników i budowanie grupy klientów powracających, którzy będą wielokrotnie dokonywali zakupów w sklepie. Outdoorzy S.A. jest notowana na rynku NewConnect od grudnia 2016 r.

Interia.pl oprac MZB